MOTOO informator za vozače


„Za Vaš pouzdan automobil i bezbedan put“

Periodična kontrola ispravnosti vozila i redovno održavanje su najbolja prevencija!

 

Interval redovnog održavanja – servisni interval podrazumeva zamenu određenih delova u odnosu na određeni vremenski period ili broj pređenih kilometara i on varira od vozila do vozila, u zavisnosti od marke i tipa.
Redovnim održavanjem u predviđenom servisnom intervalu možete produžiti radni vek Vašeg vozila, izbeći mnogobrojne komplikacije, mnoge neprijatne, čak i rizične situacije, kao i skupe kvarove i doprineti kako svojoj, tako i tuđoj bezbednosti u saobraćaju.

    • Kontrolisati pritisak u pneumaticima
    • Kontrolisati nivo ulja u motoru i
      • Proveriti stanje klema i elektrolita u akumulatoru
      • Proveriti stanje kočionih obloga i diskova
      • Po potrebi promeniti ulje u motoru
      • Proveriti tečnost u rashladnom sistemu

      • Proveriti stanje ulja u menjaču
      • Zameniti ulje u motoru i filter ulja
      • Zameniti filter klime, vazduha i goriva
      • Proveriti stanje pneumatika
      • Proveriti zavrtnje na točkovima
      • Proveriti farove i svetlosnu signalizaciju

      • Proveriti i eventualno zameniti sve agregate na motoru automobila
      • Prekontorlisati ispravnost amortizera
      • Proveriti i eventualno zameniti kočionu tečnost
      • Prekontrolisati kaiševe koji pokreću agregate
      • Prekonstolisati starter, očistiti ga i podmazati

      • Zameniti set kaiševa i španera
      • Zameniti ulje u menjaču i diferencijalu kao i u kočionom sistemu
      • Zameniti tečnost u sistemu za hlađenje

     

    AKUMULATOR

     Akumulator je jedan od najvažnijih električnih uređaja u automobilu i zato ga treba povremeno kontrolisati. Najčešće se na polovima akumulatora stvore oksidne naslage, pogotovo na plus klemi. Iz ovog razloga neophodno je da se stanje akumulatora, tj. klema i nivo elektrolita kontroliše bar dva puta godišnje i to kako pred „zimsku sezonu“, tako posebno u letnjem periodu, jer tada voda isparava i ploče mogu da ostanu suve što može dovesti do ozbiljnog oštećenja akumulatora.

    SVETLA I SIGNALIZACIJA

    Od  suštinske je važnosti u saobraćaju posedovati ispravnu svetlosnu signalizaciju, a posebno farove na automobilu. Naime, pogrešno prilagođeni farovi ne mogu adekvatno osvetliti okruženje ili pak mogu da dovedu do zaslepljenja drugih učesnika u saobraćaju i u najgorem slučaju dovedu do nesreće. Preporuka je „igrati na sigurno“ i proveriti osvetljenje i signalizaciju jednom godišnje.

    KILMA A/C

    Vaš klima uređaj u kolima obavlja dvostruku funkciju u cilju veće udobnosti prilikom putovanja. Prilikom visokih temperatura rashlađuje unutrašnjost vozila i pomaže da održite koncentrisanost na vožnju, dok pri niskim temperaturama omogućava da se izbegnu zamagljena stakla. S toga klima presdstavlja i uređaj važan za vašu sigurnost. Istovremeno, klima sistem u vozilima zahteva i redovno održavanje jer gubi do 20% svog rashladnog kapaciteta godišnje. Da bi nastavio da radi pouzdano i da bi se sprečilo zagađenje vazduha bakterijama, preporučuje se da se klima sistem u automobilu proveri jednom godišnje i da se izvrši tzv. servis sa dezinfekciju svake dve do tri godine (čišćenje klima sistema, reciklaža i dopuna ulja i freona u sistemu).

    AMORTIZERI

    Amortizeri su jedan od najvažnijih sigurnosnih uređaja na vašem automobilu. Oštećeni ili istrošeni amortizeri povećavaju opasnost od „akvaplaninga“, utiču na duži put kočenja i pogoršavaju upravljivost, posebno u uskim krivinama. Kod vozila koja poseduju elektronske sisteme ESP i ABS posebno je važno imati pouzdane amortizere kako bi navedeni sistemi mogli da rade ispravno. Pretpostavlja se da je kod 50% nezgoda automobila starijih od 10 godina ili sa kilometražom većom od 150.000km uzrok neispravan ili oštećen amortizer. S toga, stručnjaci preporučuju profesionalnu proveru na svakih 20.000 km ili dve godine.

    KOČIONI SISTEM

    Kočnice su broj jedan sigurnosni uređaj u vašem automobilu. U ovom složenom sistemu, osim diskova i pločica, kočiona tečnost igra važnu ulogu prenoseći  pritisak kočenja sa pedale za kočenje. Ali tokom vremena i upotrebe na ovu tečnost (ulje za kočnice) utiču mnogi faktori kao što je vlaga iz vazduha, prašina od kočenja i sl. što onda može dovesti do smanjenja tačke ključanja i kvara na kočionom sistemu vozila. Iz ovog razloga, većina proizvođača preporučuje test kočione tečnosti i eventualnu promenu svake dve do tri godine.

    GUME

    Važeći Zakon obavezuje da na kolima imate sve četiri zimske gume u periodu od 01.11. tekuće godine do 01.04.naredne godine i to sa minimalnom dubinom „šare“ od 4mm. Ostatak godine moguće je voziti na gumama sa minimalnom dubinom „šare“ od 2mm, a guma u oba slučaja ne bi trebala biti starija od  5 godina. Takođe, neophodno je redovno kontrolisati pritisak u pneumaticima, jer je u suprotnom vozilo nestabilnije i pneumatik je izložen većem naprezanju. Podešavanje propisanog pritiska radi se uvek samo kada je pneumatik hladan. Posle svakog skidanja pneumatika, obavezno je balansiranje.

    PRANJE I ZAŠTITA AUTOMOBILA

    u zimskim uslovima eksploatacije karoserija je izložena velikim temperaturnim razlikama, vodi, snegu, industrijskoj soli koja je najveći neprijatelj karoserije. Blato, voda i so se zadržavaju na karoseriji i polako je nagrizaju. Zbog toga je poželjno da se vozilo češće pere, posebno donji postroj. U letnjim danima, kada su pneumatici izloženi uticaju sunca, treba ih namazati sredstvom koje ih štiti i tako im produžiti vek. Tokom zime, pri niskim temperaturama, gumene delove – kedere koji zaptivaju vrata i gepek treba namazati glicerinom i tako ih zaštiti, sprečiti oštećenja i izbeći probleme pri otvaranju.

    DODATNA OPREMA

    Uz obaveznu opremu koja podrazumeva rezervni točak, sigurnosni trougao, komplet za prvu pomoć, uže ili polugu za vuču, svetloodbojni prsluk, dobro je da u vozilu bude i aparat za gašenje požara, nekoliko rezervnih osigurača, kolut izolir trake, baterijska lampa, rezervni ključevi od automobila (ne ostavljati ih u vozilu), ključ za rezervni točak, ispravna dizalica, žica, ključ za svećice, flaša vode. Preporučujemo i nešto od potrošnog materijala (kaiševi ventilatora i alternatora), kao i osnovni alat (ključevi, kombinovana klješta, odvijači, čekić i ispitna lampica).

     

    Kompletan pregled vitalnih sistema vozila (kočioni sistem, sistem oslanjanja, motorna grupa, nivoi tečnosti, stanje akumulatora, signalizacija itd.) poželjan je svaki put kada se radi redovan servis, a pogotovo kada se planira odlazak na duži put. Preporuka je da se složenije intervencije i ozbiljniji servisni zahvati na vozilu rade minimum 2 do 3 dana pre, nikako dan ranije ili u najgorem slučaju na sam dan putovanja.

     

    U slučajevima gde broj kilometara određuje sledeći servis postoji i vremenski period kad to treba činiti, što znači da ukoliko se ne pređe određena kilometraža propisana za to vozilo treba obaviti servis u propisanom vremenskom intervalu.

    Tačne informacije o servisnim intervalima vezanim za Vaše vozilo možete eventualno pronaći u svojoj servisnoj knjižici ili ih dobiti od našeg stručnog osoblja.

     

     

    Želimo Vam prijatno i bezbedno putovanje!

    Vaš MOTOO Auto Servis