Ako se koci umereno, a to znaci i razumno, posebno u gradskim uslovima vožnje, kocnice automobila, ” preživece ” znatno veci broj kilometara nego inace. Ali, svakim aktiviranjem one se ipak troše. Ipak, kako im produžiti vek?
Svako dodavanje gasa pred nailazak na semafor, ” da bi se uhvatilo zeleno svetlo ” ne donose nikakvu korist osim što na kraju zahteva jaci pritisak na kocnicu. I na autoputu uvek je pametnje pre otpustiti gas nego kociti kada se vec približite automobilu koji se sustiže ako ste vozili levom kolovoznom trakom. Jer, u takvoj situaciji, ako se blagovremeno otpusti gas – manje se gubi na putnoj brzini, a štedi se i gorivo.
Prilikom samog zaustavljanja, posebno ako su kocnice prilicno zagrejane poželjno je pred kraj lagano otpuštati kocnicu i tako je hladiti, a ne pritiskati je do kraja i tako zaustavljati vozilo. Naime, zbog visokih temperatura na taj nacin se diskovi najlakše oštete.
Ako se prebrzo naidje na rupu na kolovozu – treba kociti do same prepreke, a onda pustiti kocnicu dok vozilo prelazi preko rupe. Isto važi i za ”ležeceg policajca”.
Papucica kocnice ne sme da bude elasticna jer to može da znaci da u kocnom sistemu ima vazduha. Takodje, posle punog pritiska na kocnicu i uspostavljanja maksimalne sile kocenja, kocnica ne sme više da tone, niti da propadne do kraja. Zato je neophoodno povremeno proveravati kolicinu kocne tecnosti u posudi.
Uputno je, takodje, da se povremeno uporedi dužina kocenja za koju, otprilike, treba da se zna kolika mora da bude. U prošlom e-zinu objavili smo tabelu.